top of page
  • Admin

Τραγική και απαράδεκτη αμέλεια τεχνικών γραφείων ανελκυστήρων, διαβάστε λεπτομέρειες δείτε ΦΩΤΟΓΡΑΦΙ


Παρακάτω σας παρουσιάζουμε έναν ανελκυστήρα που τον χρησιμοποιούσαν εδώ και χρονιά οι ένοικοι νιώθοντας ασφάλεια για αυτούς και τις οικογένειες τους γιατί υποτίθεται τον συντηρούσαν κάθε μήνα και φρόντιζαν για την ασφάλεια τους. Αξίζει να διαβάσετε και να δείτε φωτογραφικό υλικό ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ τον καθαρισμό και την προσπάθεια μας να τον κάνουμε και πάλι ασφαλή ενεργοποιώντας ασφαλιστικά τακτοποιώντας καλώδια και πολλά άλλα εξαρτήματα και ρυθμίσεις που όφειλε να κάνει η προηγούμενη υπεύθυνη - αμειβόμενη εταιρία συντήρησης.

Παρατηρήσεις που εντοπίστηκαν από τεχνικούς της εταιρίας μας και το φορέα πιστοποίησης ανελκυστήρων.

Μηχανοστάσιο

· Κατεστραμμένος πίνακας ηλεκτροδότησης ανελκυστήρα 400 Volt

· Δεν λειτουργούσε ο αυτόματος απεγκλωβισμός.

· Παράκαμψη σημαντικών ασφαλιστικών του πίνακα θέτοντας τα εξολοκλήρου εκτός λειτουργίας και άμεση έκθεση τεχνικού και χρηστών του ανελκυστήρα σε κίνδυνο! ( ασφαλιστικά όπως STOP έκτακτης ανάγκης και τέρμα διαδρομής.

Ως αποτέλεσμα να συμβούν τα εξής σε περίπτωση κινδύνου:

1) Ο τεχνικός δεν θα μπορούσε σε πολλές περιπτώσεις να ακινητοποιήσει τον ανελκυστήρα κατά την διάρκεια συντήρησης η βλάβης με άμεσο κίνδυνο για την σωματική του ακεραιότητα η και τη ζωή του.

2) Το τέρμα διαδρομής διακόπτει την ανεξέλεγκτη πορεία του ανελκυστήρα όταν ξεπεράσει τον πάνω τελευταίο όροφο μερικά μόλις εκατοστά, θέτοντας το εκτός λειτουργίας υπήρχε κίνδυνος ατυχήματος καθώς και καταστροφή υλικών του ανελκυστήρα όπως και είχε συμβεί στο επίμαχο έργο επιβαρύνοντας την πολυκατοικία.

3) Άμεσος κίνδυνος ατυχήματος καθώς είχαν αχρηστευτεί και τα εσωτερικά πορτάκια.

4) Αχρηστία STOP κομβίου θαλάμου.

5) Αχρηστία STOP κομβίου πυθμένα και οροφής

6) Άμεσος κίνδυνος γιατί είχε τεθεί εκτός λειτουργίας το σύστημα φρένου στο μπροστινό κάτω μέρος του θαλάμου με αποτέλεσμα την αδιάλειπτη πορεία του ανελκυστήρα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

7) Άμεσος κίνδυνος λόγο παράκαμψης συστήματος ακινητοποίησης ανελκυστήρα που υπάρχει στο κάτω μέρος του ανελκυστήρα ενσωματωμένο στο σασί του θαλάμου, το σύστημα αυτό ακινητοποιεί τον ανελκυστήρα σε περίπτωση που ενεργοποιηθούν τα φρένα η κοπεί κάποιο συρματόσχοινο. Στο έργο είχε συμβεί κατά το παρελθόν ανάλογο περιστατικό με αποτέλεσμα ο θάλαμος να φρενάρει στον 5 όροφο και η αντλία του ανελκυστήρα να μην σταματήσει την καθοδική πορεία του εμβόλου, αποτέλεσμα αυτού είχε τον εγκλωβισμό ατόμων και τον σοβαρό κίνδυνο ο θάλαμος να κάνει ελεύθερη πτώση καθώς υπήρχε περίπτωση να φρακάρει κάπου αλλού για ελάχιστα δευτερόλεπτα και ξαφνικά να κάνει ελεύθερη πτώση καθώς το έμβολο που συγκρατεί το θάλαμο είχε φτάσει στον κατώτερο όροφο και τα συρματόσχοινα δεν θα μπορούσαν να συγκρατήσουν το φορτίο λόγω της πλήρους χαλάρωσης τους.

Φρεάτιο

· Ανύπαρκτη καλωδίωση σε διακόπτη STOP στον πυθμένα του ανελκυστήρα.

· Λαδιά και φυλλάδια στο φρεάτιο του ανελκυστήρα, συνδυασμός που κυριολεκτικά βάζει φωτιά.

· Τέρμα διαδρομής λάθος τοποθετημένο, αδύνατη η σωστή λειτουργία του σε περίπτωση ανάγκης.

· Στο άνω μέρος της τροχαλίας είχαν καταστραφεί τα παπουτσάκια που συγκρατούν το έμβολο στις ράγες και είχαν τοποθετηθεί πανιά για να συγκρατούν το έμβολο και την τροχαλία στην θέση τους! Τι θα μπορούσε να συμβεί:

1) Υπήρχε περίπτωση το έμβολο στους πάνω ορόφους όπως στον 6 όροφο να βγει από τις αλουμινένιες βάσεις να φρακάρει σε κάποια γωνιά που υπάρχει στο φρεάτιο ανά 1,40cm με φονικές συνέπειες καθώς όλα τα σημαντικά ασφαλιστικά είχαν παρακαμφθεί από το συντηρητή!

· Δεν υπήρχε σωληνάκι υπερχείλισης και συλλογής λαδιών που αποβάλει το έμβολο σε πολλές περιπτώσεις.

· Δεν υπήρχαν πίροι εκτροπής συρματόσχοινων καθώς και προστατευτικά καλύμματα στην τροχαλία του εμβόλου

· Το έμβολο τερμάτιζε πριν ολοκληρώσει την διαδρομή του περίπου για 7 εκατοστά πριν ο θάλαμος προσεγγίσει το επίπεδο του 6 ορόφου.

Σύγκρουση εμβόλου - τροχαλίας με το θάλαμο στον άνω τελευταίο όροφο.

Θάλαμος

· Ελλιπή στερέωση του θαλάμου στο άνω μέρος.

· Πορτάκια εκτός λειτουργίας.

· Όλα τα STOP εκτός λειτουργίας.

· Σκουπίδια και λάδια στην οροφή του θαλάμου.

· Εκτεθειμένα ενεργά καλώδια σκορπισμένα σε κάθε γωνιά του θαλάμου όπως και στο κάτω μέρος του θαλάμου καθώς και σε όλα τα σημεία της εγκατάστασης.

· Μη μονωμένα καλώδια σε δεκάδες σημεία της εγκατάστασης.

· Επικίνδυνες τάσεις ρεύματος άνευ προστασίας ηλεκτροπληξίας η βραχυκυκλώματος.

· Καλώδια χωρίς προστασία σε πολλά σημεία του ανελκυστήρα.

· Κουδούνι έκτακτης ανάγκης εκτός λειτουργίας.

· Δεν υπήρχε ποδιά προστασίας στο μπροστινό μέρος του θαλάμου

· Σύστημα φρένων σε κακή κατάσταση με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό ατόμων άνευ επικίνδυνης κατάστασης καθώς και την αύξηση των πιθανοτήτων ατυχήματος.

360 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page