top of page
  • Admin

Να επιδοτηθεί η αναβάθμιση των ανελκυστήρων προτείνει το σωματείο εγκαταστατών


stock-footage-elevator-shaft-maintenance.jpg

ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ ΖΗΤΑ ΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥΣ

Να επιδοτηθεί η αναβάθμιση των ανελκυστήρων*

Οι περιοδικοί έλεγχοι και οι προτάσεις των εγκαταστατών - συντηρητών για την καλύτερη ασφάλειά τους

Την επιδότηση του κόστους αναβάθμισης και πιστοποίησης των ανελκυστήρων, προκειμένου να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία τους, προτείνει ο Σύνδεσμος Αδειούχων Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων Κεντρικής Ελλάδας (Σ.Α.Ε.Σ.Α.Κ.Ε). Καταγγέλλοντας πως μέχρι σήμερα δεν έχει αναβαθμιστεί και πιστοποιηθεί ούτε το 5% των παλιών ανελκυστήρων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει, ζητά τη συνδρομή της Πολιτείας για να αρθεί οικονομικό πρόβλημα που επικαλούνται οι ιδιοκτήτες - διαχειριστές των ακινήτων.

Ο πρόεδρος του τοπικού σωματείου κ. Γεώργιος Λιάνος, επισημαίνοντας πως οι εγκαταστάτες – συντηρητές ανελκυστήρων γίνονται δέκτες παραπόνων από ιδιοκτήτες – διαχειριστές ότι δεν πρέπει να συντηρείται ο ανελκυστήρας κάθε μήνα αλλά κάθε 45 μέρες, ξεκαθαρίζει πως "λιγότερες επισκέψεις του συνεργείου στον ανελκυστήρα σημαίνει λιγότερη παρακολούθηση, περιορισμένη ασφάλεια και λειτουργία του ανελκυστήρα

.Όπως τονίζει στην "Ε" ο κ. Λιάνος "ο ανελκυστήρας λειτουργεί κάτω από συγκεκριμένους κανόνες και ασφαλιστικές διατάξεις. Βασικός παράγοντας για την ασφαλή λειτουργία του είναι η συντήρηση και η τεχνική κάλυψη αυτού. Συνεπώς ευθύνη του ιδιοκτήτη –διαχειριστή του ακινήτου είναι να αναθέσει τη συντήρηση –τεχνική κάλυψη του ανελκυστήρα σε νόμιμο συνεργείο συντήρησης.

Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε δέκτες παραπόνων ότι ο ανελκυστήρας δεν πρέπει να συντηρείται κάθε μήνα αλλά κάθε 45 μέρες όπως αναφέρεται και στην τελευταία ΚΥΑ 2604/2008. Οπότε πρέπει να πληρώνουν οκτώ συντηρήσεις τον χρόνο και όχι δώδεκα.

Κατανοούμε και καταλαβαίνουμε ότι η οικονομική κρίση αναγκάζει τον κόσμο να βρει διάφορους τρόπους ώστε να μειώσει τα καθημερινά του έξοδα. Οφείλουμε όμως να κάνουμε γνωστό στους καταναλωτές χρήστες του ανελκυστήρα αλλά και σε όλους τους εμπλεκόμενους τα εξής:*

Οι λιγότερες επισκέψεις του συνεργείου στον ανελκυστήρα σημαίνει λιγότερη παρακολούθηση του ανελκυστήρα συνεπώς μειώνεται η ασφάλεια και η ομαλή λειτουργία του.* Η ευθύνη και η τεχνική κάλυψη του συνεργείου συντήρησης για τον ανελκυστήρα είναι για όλο το χρόνο και όχι για 8 μήνες.

Συνεπώς ο υπεύθυνος συντηρητής καθορίζει πόσες φορές θα επισκεφθεί τον ανελκυστήρα και σίγουρα όχι λιγότερες από αυτές που καθορίζει η ΚΥΑ.* Ο υπεύθυνος συντηρητής είναι υποχρεωμένος να διατηρεί μόνιμο κινητό συνεργείο συντήρησης εφοδιασμένο με τις ανάλογες επαγγελματικές άδειες και γνώσεις και όχι για οχτώ μήνες τον χρόνο.*

Οι βλάβες που δημιουργούνται στον ανελκυστήρα καλύπτονται από τον υπεύθυνο συντηρητή όλο τον χρόνο και μέσα στο πλαίσιο που ορίζονται από τις Σ.Σ.Ε. των εργαζομένων και όχι για 8 μήνες.* Η αμοιβή του Τεχνικού Γραφείου είναι ετήσια και ο τρόπος πληρωμής καθορίζεται σε συνεργασία Συντηρητή – Διαχειριστή.*

Ο Σύνδεσμος Αδειούχων Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων Κεντρικής Ελλάδας (Σ.Α.Ε.Σ.Α.Κ.Ε) καλεί όλους τους ιδιοκτήτες –διαχειριστές να εμπιστεύονται τους Εγκαταστάτες –Συντηρητές που είναι μέλη του συνδέσμου και όχι διάφορους που μπορεί να εμφανίζονται κατά διαστήματα.*

Επίσης όσοι ιδιοκτήτες –διαχειριστές έχουν κάποιες αμφιβολίες για τις υπηρεσίες και όχι μόνο μπορούν να απευθύνονται στο Σωματείο μας και να κάνουν γνωστό το όποιο πρόβλημα.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝΣχετικά με τις διατάξεις της ΚΥΑ του 2008, να επισημανθεί ότι ένα από τα μέτρα που θέτει είναι η αναβάθμιση και πιστοποίηση των ανελκυστήρων με ημερομηνία εγκατάστασης πριν το 1999.

Μέχρι σήμερα δεν έχει αναβαθμιστεί και πιστοποιηθεί ούτε το 5% των παλιών ανελκυστήρων. Στα δημόσια κτίρια η προθεσμία πιστοποίησης έληξε 30/06/2009. Επίσης για όλους τους ανελκυστήρες οι καταληκτικές ημερομηνίες έληξαν 30/12/2012. Έκτοτε αυτοί οι ανελκυστήρες θεωρούνται παράνομοι, εκτός και αν δοθούν νέες παρατάσεις με νέα ΚΥΑ."Εκτιμούμε, εξηγεί ο κ. Λιάνος, ότι χρειάζεται μια συνολική επανεξέταση του ζητήματος από το αρμόδιο υπουργείο σε συνεργασία με τους φορείς του κλάδου κύρια με την Ομοσπονδία (Π.Ο.Β.Ε.Σ.Α.), ώστε λαμβάνοντας υπόψη και την οικονομική κατάσταση να ληφθούν ρεαλιστικά μέτρα ώστε σε ένα λογικό χρονικό περιθώριο να πιστοποιηθούν όλοι οι ανελκυστήρες και σίγουρα όχι κάτω από το φόβο των προστίμων που προβλέπονται σήμερα.

Πρότασή μας είναι ότι η αναβάθμιση του ανελκυστήρα πρέπει να επιδοτηθεί από την Πολιτεία όπως έγινε σε άλλες περιπτώσεις, διαφορετικά όσες παρατάσεις και να δοθούν με την οικονομική κρίση μου μαστίζει τη χώρα δεν προβλέπουμε οι πολίτες να μπορούν να αναβαθμίσουν τους ανελκυστήρες τους.ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

Τι γίνεται όμως με τους περιοδικούς ελέγχους; "Η ΚΥΑ 2604/2008 προβλέπει ότι όλοι οι ανελκυστήρες εκτός από την πρώτη πιστοποίησή τους θα πρέπει ανά 4-5 χρόνια ανάλογα με τη χρήση των κτηρίων να επανελέγχονται.

Η πιστοποίηση και οι επανέλεγχοι γίνονται από ιδιωτικούς φορείς οι οποίοι είναι εξουσιοδοτημένοι από το κράτος. Εκτιμούμε και είναι θέση του Σωματείου μας αλλά και της Ομοσπονδίας μας ότι οι επανέλεγχοι δεν πρέπει να γίνονται διότι και το κόστος είναι βαρύ για μια πολυκατοικία αλλά θεωρούμε ότι η παρακολούθηση του ανελκυστήρα γίνεται από τον υπεύθυνο συντηρητή που υπογράφει κάθε φορά στο βιβλίο του ανελκυστήρα.

Επανέλεγχος πρέπει να γίνεται μόνο όταν ο ανελκυστήρας αλλάζει χαρακτηριστικά ή αλλάζει η χρήση της οικοδομής. Όπως και στα Δημόσια κτίρια".ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥΚωδικοποιώντας τέλος τα σημεία των θέσεων και των προτάσεων του Σωματείου τους, ο κ. Λιάνος στάθηκε στα εξής:*

Στην καταγραφή όλων των ανελκυστήρων της χώρας, με δεδομένο ότι ένας τεράστιος αριθμός τους δεν είναι καταγεγραμμένος!*

Στην καταχώριση του ανελκυστήρα με ορθό και λειτουργικό τρόπο και με κατάθεση του σχετικού πιστοποιητικού στις αρμόδιες υπηρεσίες, σύμφωνα με όσα εφαρμόζονται στην ΕΕ.*

Στη συντήρηση του ανελκυστήρα από αδειοδοτημένο κινητό συνεργείο, με τις ορθές διαδικασίες για την προστασία των πολιτών.*

Στη συχνότητα (και όχι περιοδικότητα) συντήρησης, που απαιτείται για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του ανελκυστήρα, εξασφαλίζοντας τη σωματική ακεραιότητα των επιβατών.*

Στις ορθές διαδικασίες αναβάθμισης των ασφαλιστικών διατάξεων και πιστοποίηση του ανελκυστήρα.* Στην υποχρεωτική Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης.*

Στην προστασία ενός υγιούς κλάδου από τη διαφαινόμενη "καρτελοποίηση", με απειλή τη μείωση του επιπέδου των προσφερομένων υπηρεσιών, τη αύξηση της ανεργίας, σημαντικές απώλειες από τα ασφαλιστικά ταμεία και την δραματική μείωση φορολογικών εσόδων από το Κράτος.

31 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page