top of page

Υδραυλικά λάδια ανελκυστήρα, πότε πρέπει να αλλαχτούν, ποιες φθορές μπορούν να προκαλέσουν, τι ανεβά


Στην Ελλάδα ο πιο διαδεδομένος ανελκυστήρας, από το 2000 και μετά, είναι ο υδραυλικός.

Το 90% των νέων εγκαταστάσεων πανελλαδικά διαθέτει έναν τέτοιο ανελκυστήρα ακόμη και σε περιπτώσεις που τον καθιστούν απαγορευτικό λόγω τεράστιας κατανάλωσης ρεύματος και φθορών λόγω μεγάλης χρήσης.

Για παράδειγμα ορισμένες εταιρίες εγκατάστασης ανελκυστήρων για εξοικονόμηση χρόνου, χρημάτων, παρότρυνση του κατασκευαστή και η έλλειψη τεχνογνωσίας άλλων τύπων ανέλκυσης εγκαθιστούν υδραυλικούς ανελκυστήρες σε πολυώροφα κτίρια με αδιάληπτη χρήση του ανελκυστήρα.

Στην Ελλάδα έχουμε δει υδραυλικούς ανελκυστήρες ακόμη και κατόπιν ειδικής παραγγελίας που φτάνουν τις 13 στάσεις. Το λογικό όριο εγκατάστασης ενός υδραυλικού ανελκυστήρα είναι οι 5 στάσεις και φυσικά με προϋπόθεση την μικρή συχνότητα χρήσης του από ευρύ κοινό.

Για να γίνει κατανοητό ποια είναι η τεράστια επιβάρυνση μετά από την εγκατάσταση ενός τέτοιου ανελκυστήρα δώστε σημασία στα εξής:

  • Υδραυλική αντλία που φτάνει και ξεπερνά τα 18 Kw - Αντίστοιχος ηλεκτρομηχανικός ανελκυστήρας μπορεί να φτάσει τα 6,5 Kw η και λιγότερο με την χρήση INVERTER.

  • Αντικατάσταση λαδιών ανά 5 με 7 έτη και ανάλογα την χρήση. Ποσότητα που μπορεί να φτάσει και τα 600Lt υδραυλικών λαδιών! Αντίστοιχος ηλεκτρομηχανικός ανελκυστήρας δεν θα χρειαστεί πάνω από 20Lt λάδι ίσως και καθόλου με ειδικούς κινητήρες.

  • Η οξύτητα του λαδιού λόγω παλαιότητας η και καθυστέρησης στην αλλαγή μπορεί να επιφέρει φθορές σε τσιμούχες εμβόλου, oring , η και την περιέλιξη του κινητήρα.

  • Τα υδραυλικά λάδια ειδικά με την καθυστέρηση αλλαγής ξεπερνώντας τα χρονικά όρια που ορίζει ο κατασκευαστής προκαλούν δυσάρεστες οσμές η και καρκινώματα. Προσοχή ειδικά σε ανελκυστήρες ιδιωτικών κατοικιών που το μηχανοστάσιο είναι εντός του σπιτιού, φροντίστε να ανανεώνεται ο αέρας στο χώρο του μηχανοστασίου.

  • Σε περίπτωση ζημίας ενός υδραυλικού ανελκυστήρα τεραστίων διαστάσεων (πχ 8 στάσεων) λόγω συχνότητας χρήσης η και μεγάλης καθυστέρησης στην αλλαγή λαδιών ίσως επιφέρει κόστος επισκευής που σε ειδικές περιπτώσεις φτάνει και τις 3.000€

Χαμηλή στάθμη λαδιού

  • Για εξοικονόμηση χρημάτων της εταιρίας εν αγνεία σας.

  • Μικρότερη προσφορά από ανταγωνιστές.

  • Έκθεση κινητήρα σε κίνδυνο.

  • Υψηλές θερμοκρασίες λαδιού.

  • Με την χαμηλότερη στάθμη λαδιού ανακυκλώνεται συνεχώς το ίδιο λάδι με αποτέλεσμα την αλλοίωση του σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω τα λάδια του υδραυλικού ανελκυστήρα.

  • Τα λάδια του ανελκυστήρα θα πρέπει να αλλάζουν ανά 4 με 6 έτη στις περισσότερες περιπτώσεις.

  • Θα πρέπει να είναι ειδικών προδιαγραφών όπως συνιστά ο κατασκευαστής της αντλίας

  • Θα πρέπει να αλλάζουν πιο συχνά σε κτίρια με μεγάλη κινητικότητα που προκαλούν και ανοδική θερμοκρασία στο δοχείο.

  • Θα πρέπει να ρυθμίζουμε σωστά τον θερμαντήρα λαδιού.

  • Θα πρέπει να θέτουμε εκτός λειτουργίας τον θερμαντήρα του ανελκυστήρα κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

  • Θα πρέπει να τοποθετείται ειδικός ψύκτης λαδιού σε κτίρια με μεγάλη συχνότητα χρήσης του ανελκυστήρα.

  • Ζητήστε επώνυμα λάδια για τον ανελκυστήρα σας.

  • Τα χαμηλού κόστους λάδια πολλές φορές ισοδυναμούν με κακής ποιότητας - μικρότερης διάρκειας ζωής - η λανθασμένη σύνθεση ISO

  • Λανθασμένη στάθμη λαδιών με αποτέλεσμα την ανακύκλωση συνέχεια του ίδιου λαδιού συνεπώς και την άμεση αλλοίωσή του.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα υδραυλικά λάδια και κάθε τύπου λάδια αφαιρούνται με προσοχή και απομακρύνονται είτε με άδεια δοχεία είτε με ειδικό φορτηγό άντλησης λαδιών και αποστέλλονται για ανακύκλωση.

Σε πολλές περιπτώσεις εσκεμμένα και για εξοικονόμηση χρόνου καταλήγουν σε σχάρες υπονόμου και σιφόνια, βεβαιωθείτε ότι θα απομακρυνθούν με τον σωστό τρόπο και δεν θα υπάρξει κανενός είδους περιβαλλοντική μόλυνση.

4.498 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page